Bazı hastalıklarda olduğu gibi hamilelikle ilgili bazı durumlarda da kalıtsal (ırsi, genetik) geçiş izlenebilmektedir. Bazen çevrenizdekilerden duyduğunuz “annem de hamileliğinde benim gibi çok bulantı, kusma şikayetleri yaşamış” gibi sözler buna en basit örnektir ve doğruluğu bilimsel çalışmalarla da gösterilmiştir. Annesinde veya kız kardeşinde gebelikte bulantı, kusma şikayeti olan kadınların hamileliklerinde bulantı, kusma şikayeti daha fazla izlenmiştir.

Annesinde gebeliğe bağlı şeker hastalığı (gestasyonel diabet) hikayesi olanların hamileliklerinde aynı durumu yaşama riski normalden fazladır. Annesi iri bebek doğurmuş olan kadınların (diğer bir deyişle kendi doğum ağırlığı fazla olan kadınlar) benzer şekilde iri bebek doğurma ihtimalleri normalden fazladır. Aynı durum annenizin günü geçmiş bir doğum (geç doğum) yapması için de geçerlidir. Annenizin vücut yapısına, boy, kilo ve kalça yapısına benzer yapıda iseniz (dar kalça) ve anneniz iri bebekler doğurmuşsa sizin de anneniz gibi zor bir doğum yapma ihtimaliniz olabilir, tabiki bunlar her zaman benzer şekilde olacak kesin kurallar değildir.
Anneniz veya annenizin ailesinde çift yumurta ikizidoğuranlar varsa bu sizin de ikiz hamilelik yaşama şansınızı arttırmaktadır.

Günümüzde pek çok rahatsızlığın temelinde genler yatmaktadır. Tıpkı bunda olduğu gibi gebelik döneminde yaşanabilecek bazı sıkıntılar da annenizin yaşadığı sıkıntılara benzeyebilir. Örneğin; annenizde gebeliğe bağlı şeker hastalığı olmuşsa sizin de aynı riski taşıma olasılığınız normalden fazladır, anneniz iri bebek doğurmuşsa sizin de iri bebek doğurma olasılığınız normalden fazladır, anneniz geç doğum yapmışsa sizin de geç doğum yapma ihtimaliniz normalden fazladır, anneniz veya annenizin ailesinde çift yumurta ikizi doğuranlar varsa sizin de ikiz hamilelik yaşama olasılığınız fazladır, anneniz gebeliğinde çok miktarda kusma ve bulantı şikayeti yaşamışsa sizin de benzer şekilde yaşama olasılığınız fazladır. Ancak unutmamak gerekir ki, bu söylenenlerin sizin de başınıza geleceği kesin değildir. Sadece ihtimalleriniz fazladır.

Erken Doğum

Amerikan Journal ofisinde yapılan yeni bir araştırmaya göre; annenizin hamileliğin 37. haftasından önce doğurması durumunda, hastaneye erken gitme riskiniz % 34 daha yüksektir. Annenizin teyzesi veya kız kardeşi için de aynı durum söz konusuysa, erken doğum ihtimaliniz daha da artar.

Depresyon

Doğumdan sonra genellikle bir ila üç hafta sonra başlayan doğum sonrası depresyon, yeni doğum yapmış annelerin % 15’ini etkiler. Hormonlardaki değişiklikler ve anneliğe uyum sağlama stresi depresyonu tetiklemeye yardımcı olabilir ve ailede depresyon öyküsü veya anksiyete varsa ihtimal giderek güçlenir. Bir araştırmada, kadın akrabalarında postpartum depresyon olan kadınların % 42’sinin kendilerinin de postpartum depresyon geliştirdiği öğrenilmiştir.

Bu illa ki doğum sonu depresyon yaşayacağınız anlamına gelmez. Ancak, hazır olmak önemlidir, böylece ruh hali değişimleri ve yoğun yorgunluk gibi işaretleri fark edersiniz ve dışarıdan destek almak için erken davranmış olursunuz.

Preeklampsi

Kan akışındaki değişikliklerin neden olduğu düşünülen bu gebelik komplikasyonu genellikle el ve ayaklarda yüksek tansiyon veya şişme ile karakterizedir. Bazen tehlikeli olabilir, bu yüzden annelerin doktoru tarafından yakından izlenmesi gerekir.

Preeklampsi geçiren anneler ve kız kardeşler ile kız çocukları arasında bir ilişki vardır. Bir çalışma, yakın bir kadın akrabasının preeklampsi yaşaması durumunda riskin yaklaşık üç kat daha fazla olduğunu söylüyor. Bu yüzden kan basıncınızın kontrol altında olduğundan emin olmak için doktorunuzu daha sık ziyaret etmeniz gerekir.

Kadınların yaklaşık % 9’u gebelik sırasında yüksek kan şekeri seviyeleri geliştirir, bu durum gestasyonel diyabet olarak adlandırılır. Herhangi bir kadın da görülebilir, ancak risk faktörleri arasında; 25 yaşın üzerinde olmak, 30 veya daha yüksek vücut kitle indeksine sahip olmak ve tip 2 diyabetli en az bir yakın aile üyesine sahip olmak yer alır.

Sezaryen doğum

Kadınlar, anneleriyle aynı büyüklükte pelvise sahip olabilir ve bu, vajinal doğumun söz konusu olmadığı anlamına geliyor. Ayrıca, bebeğin rahimdeki pozisyonu gibi başka faktörler de devreye girer.

Doğum kilosu

Anneniz hamileliği sırasında 15 veya 50 kilo alabilir ve bu sizin hamilelik kilonuzla ilgili ipucu verebilir. Yemek ve egzersiz alışkanlıkları gibi davranışsal faktörlerle birlikte, ayrıca hamile kalmadan önceki kilonuz da önemlidir.

Süre

Doğumun ne kadar kısa veya uzun süreceği; bebeğinizin ne kadar büyük olduğu ve ne kadar uygun olduğunuz gibi birçok değişkene bağlıdır. Annenizin doğum uzunluğu sizin doğumunuzun süresini etkilemez.